lördag 7 november 2009

Efter solsken kommer regn.

Nu har jonas åkt, och allt känns lite tomt och grått. Ser fram emot att åka och jobba (?).

Veckan har iaf varit väldigt fin och efterlängtad, två månader är en lång tid att inte ses på.
Vi försökte hinna med att göra allt och ingenting. Vi besökte utvalda delar av london- därav ett antal marknader, några museer, många caféer,.Vi drack vin i Tatemoderns memberslounge med utsikt över london, gick på 3d-bio, samt besökte ett antal affärer ( en stor kärlek mellan Jonas och Primark uppstod). Vi turistade inte bara, utan hann med att bara vara också, vilket jag som inte längre ser mig själv som turist- mest sett fram emot egentligen. Miis

I veckan kommer jag få besked från Wagamama, en restaurang jag var och provjobbade på i veckan. Jag hoppas hoppas hoppas jag får det.

Anledning 1: Alla pratar engelska
Anledning 2: Man får gratis asiatisk mat.
Anledning 3: Det står Wagamama TEAM på ryggen på tröjorna, dom värnar om lagkänsla och har möten innan alla pass då alla (inklusive managern) sitter på golvet i en liten korridor bakom köket och har pepptalk och går igenom vilka uppgifter alla har för kvällen, och hur alla ska hjälpa varandra. FINT

xo

3 kommentarer:

stinapina sa...

...o efter regnet kommer solen tillbaka. hoppas hoppas på nya jobbet, låter ju guld! hur blire efter jul? miss u systra mi!

haent sa...

om dom bara kunde ringa och lämna besked snart..!
Det lutar åt london efter jul också. We'll see! miss u 2, kommer du hit eller?

stinapina sa...

håller tummarna ett tag till då :)
ja du... just nu känns det lite tajt att komma iväg även om jag verkligen skulle vilja. om du stannar efter jul är nog det ett bättre alternativ just nu. får ju trots allt se dig om en månad :)