fredag 25 september 2009

Välkommen till den turkiska familjen!

Golvad efter första dagen på jobbet bestående av en heldag i baren där min livs första cappuchino tillverkades. Tydligen är ungefär 99,6 % av personalen från turkiet, och det var vid ett flertal tillfällen under dagen jag kände mig hyfsat utfrust pga min brist på turkiska. Jag frågade om alla kom från turkiet, men Buchrah (?) sa att det var tre stycken som kom från rumänien, varav en kunde prata turkiska - så jag var inte ensam! Yeeyy...

Men man får ju ta det dåliga med det bra, jag får ta del av ännu en kultur och jag har som plan att lära mig turkiska så jag kan tjuvlyssna på alla. Efter dagen har jag lärt mig Hej ( Merhaba) och Läget? (Nasilsin) fint! (Aiim!), alltid en början!

Efter en felbeställning fick jag en gratis morotskaka, som var den godaste jag ätit i hela mitt liv. Dessutom kommer jag få frukost och middag på jobbet om jag vill. Så idag satt jag i köket, bland turkar med de största köttknivarna jag någonsin sett, och käkade turkiska köttbullar med bröd- som faktiskt var otroligt gott. Himla värt faktiskt, ny matkultur + gratis mat!

1 kommentar:

stinaa sa...

wow!
jag vill också ha gratis food, jag kmr och hälsar på nu direkt!:}