måndag 5 oktober 2009

Det regnar!

Helt otroligt. Inte faktumet att det regnar, utan att det inte regnat en enda dag sedan vi kom hit. Vi bor ändå i London, hallå?

Kort summering av helgen, innan vi ska se film:

I fredags träffade jag greta och bella på ett mysigt vesp-cafe i södra london. Det var mysigt och skönt att snacka engelska med andra än turkar.
I lördags hade Anna och Johan fest, dit jag drog direkt efter jobbet. Baren vi åkte till efteråt var sådär, medan festen hemma var väldigt bra- som det brukar vara, hemma fest = bäst.

Förresten så berättade jag för Jonas att jag inte duschat på två dagar, och när han då sa att jag var äcklig så skojjade jag och sa att det var för att hålla turkarna på avstånd.
Men efter idag, då jag blev erbjuden både ett rum i ens lägenhet + en mysig vinkväll, så planerar jag typ att sluta duscha helt. Det blir nog att söka nytt jobb nästa vecka, så fort dom lärt upp mig som servitris, vilket dom ska göra i veckan. Annars kommer jag nog sluta som turkisk hemmafru. Cheers!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Låter kul med fest! Hos trevliga typer också!
Du blir säkert en jättebra servitris!

stinaa sa...

jag vet att det är typ 1000år kvar, men kommer du hem till jul??