torsdag 1 oktober 2009

Efter regn kommer solsken.

Alla dagar är inte roliga, men alltid lär man sig någonting. Det har ungefär varit veckans motto.
Ibland blir nytt jobb+ nya tankar+ nya händelser+ny stad lite för mycket. Men jag har överlevt, och senaste två dagarna har jag varit back on track.

Idag lärde jag mig göra cappuchino ( FINALLY) och när "The Boss" kom in och frågade om jag kunde göra en cappucino åt honom, så klarade jag det omtalade cappuchinoprovet och han sa att den var " helt okej". Okej det låter som världens minsta grej, men med fyra olika lärare, varav alla har sin egen metod och är kass på engelska, så har det varit kämpigt att lära sig göra den där himla cappuchinon och det känns som otroligt lättnad att jag faktiskt inte längre är helt värdelös på mitt jobb.

Gårkvällen spenderades på bar 1001 med Rebecca, Hanna och ...wait for it.....Kiera Knightly ( ja jag och Hanna betedde oss som 12 åriga flickor och stirrade som om vi aldrig sett en människa förut- ingenting jag är stolt över). På väg till baren hände en ganska " plötsligt händer det"- grej. Vi stod och väntade på bussen då två killar gick förbi, bärande på en jättestor säck. Plötsligt går säcken sönder och jättemånga drickor ramlar ut. Dom stirrar på drickorna, suckar sen uppgivet, säger åt oss att vi kan ta dom och går vidare. Vi slänger oss över drickorna, det blir en tävling mellan oss och två andra killar, men som det starkare laget lyckades vi samla på oss hela 21 drickor. Vääärt!

So long!

4 kommentarer:

maamla sa...

Tävlingsinstinkten är ok, verkar det som.Men-vad gjorde ni med drickorna, tog ni med dem till cluben?

haent sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
haent sa...

Dom ligger bunkrade hemma hos oss, så den som är sugen på en cola kan ju titta förbi!

Linnéa sa...

Bra jobbat med cappuchinon och läsken!
Saknar dig!