tisdag 13 oktober 2009

Julia + London = 1 månad idag.

Samtidigt som det känns som att jag bott här jämt, så känns det som att jag just flyttat hit. Samtidigt som man känner sig världsvan och kommit in i londontempot, så är jag med om nya saker varje dag. Coolt.


Den här helgen/veckan har varit ganska fullt upp, bestående av tacokväll uppföljt av ny barrunda -denna gång på shoreditch med nya engelskmän, hedvigs inflytt, massa stressigt jobbande, snabb visit på brick lane- vilken innebar gratis mat för min del, mysig filmkväll, hannas hemflytt, ännu mer jobb, jobbsökande, picknick i hyde park med hedvig, agnes och josse, och slutligen jobbintervju.

Jag har som givit upp tanken på att jag kommer trivas bättre, få mer betalt och lära mig bättre engelska på mitt nuvarande jobb - där jag förövrigt börjar trivas sämre, får samma lön som tidigare och lär mig mer turkiska än engelska för tillfället. Så jag har tagit upp jobbsökandet, vilket ser ganska lovande ut. Har provjobb på torsdag på en Sydamerikansk restaurang där dom.. wait for it.. bara pratar engelska!
Sen har jag även bestämt mig för att åka till Scottland och hälsa på mina skottska vänner i helgen! Detta känns helt sjukt roligt, behövt och spännande då jag får en lång paus från jobbet bestående av personlig guidtur i Edinburgh och Glasgow.

Tänkte avsluta inlägget med en glassig bild på mina stekarföräldrar som jag saknar en del.

4 kommentarer:

mum & dad sa...

Vi saknar dej också!!!!!!!!!!!!!!!!!

Linnéa sa...

Åh grattis till 1 månad, är så glad för er skull! <3<3(L)<3(L)

Anonym sa...

Saknar dig också från ett kallt Oulu. Motivet kan man diskutera, men än en gång ett bra kort av dig.
Solglasögonkillen

soffan sa...

TACK jullan! Och hoppas du har det grymt bra i London! När är det du kommer hem?:)