tisdag 20 oktober 2009

SCOTTLAND

Helgen spenderades i Skottland, där jag hälsade på några skottska kompisar.
Två saker har jag lärt mig, Skottland är otroligt fint men himla kallt, och haggish är- trots att det består av fårhjärna (!)(?)(!)- inte gott.
Skottland trippen började med en åtta timmars bussresa, och slutade med en nio timmars bussresa hem. Det var värt det.

Efter någon timmes sömn efter resan i Glasgow, började min personliga guidade tur som bestod av Dave och hans nercabbade bmw (!)
Vi åkte först till Loch Lomen, en lock som tydligen är jättekänd i skottland men som jag aldrig hört om. Sen åkte vi och tittade på tornet i Brave heart, som jag inte sett, för att sedan landa i Edinburgh. Där träffade vi Daves kompisar och det blev lite diverse slottsbesök och puprundor.
Vi craschade hos daves kompis, som tydligen var väldigt rik. Och jag undrar fortfarande, om en dyr Posche, tre tv:apparater, två lyxduschar och ett lyxbadkar - åt en person- gör dig lyckligare? Don't think so.
Dagen efter åkte vi till Pitlockry, en riktig idyllisk liten skottsk by med massa slottsliknande gamla stenhus. Vi var där för att titta på mina kompisar spela fotbollsmatch, men dom förlorade så stort, så det slutade med att vi kollade på rugbymatchen på planen bredvid. Jag har aldrig sett Rugby live förut, och jag kan verkligen konstatera att det är en himla konstig, men ändå ganska rolig sport.
Efter Pitlockry,fotboll och skottska pajer styrde tillbaka till Glasgow, där vi hade en väldigt rolig utekväll.
Over and OoT!

Inga kommentarer: